Σάββατο 23 Απριλίου 2016

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ 
(Ιωαν. ιβ΄1-18 )
24 Ἀπρι­λί­ου 2016

         Εἶ­ναι γνω­στὸ σ ὅλους ὅτι με­γα­λει­ώ­δης εἴ­σο­δος το Χρι­στοῦ στ Ἱε­ρο­σό­λυ­μα ἀπο­τε­λεῖ προ­α­νά­κρου­σμα τς θρι­αμ­βευ­τι­κῆς νί­κης τς Ἀνά­στα­σής Του. Προ­α­ναγ­γε­λία το θρι­άμ­βου τς ζως πάνω στν θά­να­το. Στν ση­με­ρι­νὴ γι­ορ­τὴ κα­λού­μα­στε ν ἀνα­κα­λύ­ψου­με τ βα­θύ­τε­ρο νό­η­μα τς λυ­τρω­τι­κῆς σταυ­ρι­κῆς θυ­σί­ας το Χρι­στοῦ.
Τ Εὐ­αγ­γέ­λια το­νί­ζουν τν μεσ­σι­α­νι­κὴ ἰδι­ό­τη­τα το Χρι­στοῦ. Πρώ­τη φορ Χρι­στὸς μπῆ­κε στ Ἱε­ρο­σό­λυ­μα μ’ αὐ­τόν τρό­πο. Πρώ­τη φορ ἀπο­δέ­χθη­κε τν ἐν­θου­σι­α­σμὸ κα τς ἐπευ­φη­μί­ες το λαο, τν δη­μό­σια ἐπι­δο­κι­μα­σία κα ἀνα­γνώ­ρι­ση. Κα ατό, γι­α­τί γνώ­ρι­ζε πόσο θολ κα ἐπι­φα­νει­α­κὰ εἶ­ναι συ­νή­θως τ αἰ­σθή­μα­τά του κό­σμου. Πόσο ἀστα­θὴς κα εὐ­με­τά­βλη­τη εἶ­ναι ψυ­χο­λο­γία τς μά­ζας. Πόσο εὔ­κο­λα στν ἱστο­ρία το κό­σμου κα τν προ­σω­πι­κή μας ζω τ «ὡσαν­νὰ εὐ­λο­γη­μέ­νος ἐρ­χό­με­νος» ἐξε­λίσ­σε­ται κα με­τα­βάλ­λε­ται σ «ρον ρον σταύ­ρω­σον αὐ­τόν». Μι χα­ρα­κτη­ρι­στι­κὴ κα ἀν­τι­προ­σω­πευ­τι­κὴ συμ­πε­ρι­φο­ρὰ τν πε­ρισ­σο­τέ­ρων ἀν­θρώ­πων, πο πρέ­πει ν μς συ­νε­τί­ζει.
Μέσα στν λει­τουρ­γι­κὴ ζω τς Ἐκ­κλη­σί­ας κάθε χρό­νο θυ­μό­μα­στε κα γι­ορ­τά­ζου­με ατ τ γε­γο­νός. Κα­θὼς ψάλ­λου­με τ «σή­με­ρον Χρι­στὸς εἰ­σέρ­χε­ται ες τν ἁγί­αν πό­λιν», συν­δέ­ου­με τ χθς τς ἱστο­ρί­ας πο πέ­ρα­σε μ τ σή­με­ρα τς κα­θη­με­ρι­νό­τη­τας πο ζοῦ­με. Ἐπα­να­λαμ­βά­νου­με τ δια τρο­πά­ρια κα ἀνα­γνώ­σμα­τα, τς ἴδι­ες ἀκο­λου­θί­ες κα τε­λε­τές. Κα μως τ πε­ρι­ε­χό­με­νο κα τ πνευ­μα­τι­κό τους μή­νυ­μα μς ἀγ­γί­ζει κα μς συγ­κι­νεῖ πάν­το­τε. Ἔχου­με ἀνάγ­κη ν γι­νό­μα­στε μάρ­τυ­ρες τς ὀδύ­νης τν πα­θῶν το Χρι­στοῦ λλ κα μέ­το­χοι τς χα­ρᾶς τς Ἀνα­στά­σε­ώς Του. δ ἀπο­κα­λύ­πτε­ται τ γιο κα βαθ μυ­στή­ριο τς ν Χρι­στῷ σω­τη­ρί­ας, πο ὑπερ­βαί­νει κάθε τόπο κα χρό­νο.
ξι ἡμέ­ρες πρν π τ Πά­σχα Χρι­στὸς «ἐπεί­γε­ται το πα­θεῖν ἀγα­θό­τη­τι». Σ’ αὐ­τὴν τν πο­ρεία μς δεί­χνει ποι εἶ­ναι βα­σι­λεία Του κα μς κα­λεῖ ν γί­νου­με πο­λῖτες της. Χρι­στὸς μιλεῖ γι ἐνί­σχυ­ση κα ὑπο­μο­νὴ στς θλί­ψεις, γι εἰ­ρή­νη κα ἐλ­πί­δα. Μς λέει γι τν ἀγῶ­να τς ἁγι­ό­τη­τας μ τι­μι­ό­τη­τα κα τα­πεί­νω­ση, μέ κόπο κα θυ­σία.
         «…θεν κα ἡμεῖς ὡς ο παῖ­δες, τ τς νί­κης σύμ­βο­λα φέ­ρον­τες, σο τ νι­κη­τῇ το θα­νά­του βο­ῶ­μεν· Ὡσαν­νὰ ἐν τος ὑψί­στοις, εὐ­λο­γη­μέ­νος ἐρ­χό­με­νος, ἐν ὀνό­μα­τι Κυ­ρί­ου.». Κα­θὼς ψάλ­λου­με τ τρο­πά­ριο, ἐπι­βε­βαι­ώ­νου­με τν ὁμο­λο­γία τς πί­στης μας τι ἑνω­μέ­νοι μ τν Χρι­στό, στω κα ν πε­θά­νου­με, δν θ χα­θοῦ­με, λλ θ ζή­σου­με στ φς τς Ἀνά­στα­σής Του. Ἀνα­γνω­ρί­ζου­με ὅτι Σω­τῆ­ρας Χρι­στὸς εἶ­ναι Κύ­ρι­ος τς ζως κα το θα­νά­του. Ἀπο­δε­χό­μα­στε ὅτι θά­να­τός Του εἶ­ναι ἀπό­δει­ξη κα φα­νέ­ρω­ση τς κυ­ρι­ό­τη­τάς Του.
         Ζοῦ­με σ’ να κό­σμο πο γκρε­μί­ζει τ χρι­στι­α­νι­κὰ θε­μέ­λια το πο­λι­τι­σμοῦ. Μι ἐπο­χὴ πο προ­δί­δει τς χρι­στι­α­νι­κὲς ῥί­ζες κα ἀρ­χές. Κυ­βερ­νή­σεις, πο­λι­τι­κο­οι­κο­νο­μι­κά συ­στή­μα­τα καί μέσα ἐνη­μέ­ρω­σης στν θρη­σκευ­τι­κή τους ἀδι­α­φο­ρία κα οὐ­δε­τε­ρό­τη­τα θέ­λουν τν ἀπο­χρι­στι­α­νο­ποί­η­ση τς κοι­νω­νί­ας. Ἀγω­νί­ζον­ται, γι ν δι­α­τη­ρή­σουν τν ἐξου­σία τους. Ἀν­τα­γω­νί­ζον­ται, γι ν αὐ­ξή­σουν τν ἐπιρ­ροή τους. Συγ­κρού­ον­ται σφόδρα, γι ν προ­ω­θή­σουν τ συμ­φέ­ρον­τά τους. πί­στη ἀμ­φι­σβη­τεῖ­ται, ἐμ­παί­ζε­ται καί πα­ρα­με­ρί­ζε­ται. Ατ δν εἶ­ναι ση­μεῖο τν και­ρῶν μας, πο μπο­ρεῖ ν μς φο­βί­ζει κα ν μς ἀπο­γο­η­τεύ­ει. Εἶ­ναι βα­θειὰ κα­τα­νό­η­ση τς φύ­σης τν πρα­γμά­των το κό­σμου σ σχέ­ση μ τν δι­α­χρο­νι­κὸ ἀγῶ­να τς πί­στης.
Ο πα­νί­σχυ­ρες κα δι­α­πλε­κό­με­νες «βα­σι­λεῖ­ες το κό­σμου» δν ἄφη­ναν ποτ κα δν ἀφή­νουν κα σή­με­ρα τόπο γι τν βα­σι­λεία το Θεο. Κα μως Θεός χει τόν δικό Του πα­ρά­δο­ξο καί μυ­στη­ρι­ώ­δη τρό­πο ν ἐνερ­γεῖ στς ψυ­χὲς τν ἀν­θρώ­πων. Ἀνυ­πο­ψί­α­στος ὁ ση­με­ρι­νὸς κό­σμος δν κα­τα­λά­βει τος πι­στοὺς πο κα σή­με­ρα δι­α­κη­ρύτ­τουν στς κάθε εἴ­δους βα­σι­λεῖ­ες τς ἐπο­χῆς μας «ὡσαν­νά, ζε βα­σι­λεία το Θεο στς καρ­δι­ές μας». μήν.