Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

                                                                           Κυριακὴ ΔΛουκᾶ (Λουκ. η 5-15)
(11 Ὀκτωβρίου 2015)

Μ τ σημεριν Εαγγελικ νάγνωσμα ξεκιν κατηχητικὴ προσπάθεια κα διακονία τς κκλησίας μας, πο κύριο ργο της εναι σωτηρία τν ψυχν τν νθρώπων. Μέσο πο χρησιμοποιε γι τ σκοπ ατ εναι κατήχηση τν πιστν, δηλαδ ποκάλυψη τς λήθειάς της κα παράλληλα καλλιέργεια τς συνειδήσεως σων θέλουν νὰ ποτελον τὸ ζωνταν σμα Της μέσα στν στορία.
Mέσα στν κκλησία ζωντανς λόγος το Θεο διάκοπα τροφοδοτε σους πεινον κα διψον τν ερήνη κα τν δικαιοσύνη το Θεο.
Μέσα σ’ ατ τ πνεμα κκλησία ρισε νὰ διαβάζεται τ σημεριν Εαγγελικ κείμενο, προκειμένου ν καλλιεργήσει διαχρονικ τν κανότητα τν νθρώπων ν κον τν λόγο το Θεο κα ν τν πραγματώνουν στ ζω κα στ καθημερινότητά τους.
Γι τν λόγο ατν Χριστς χρησιμοποίησε παραστατικς εκόνες π τν γροτικ ζωή, μ πρωταγωνιστς πρόσωπα πο σχολονται μ τν καλλιέργεια τς γς.
Ἂς προσέξουμε πόσο μορφα, λιτ κα παραστατικ ρχίζει τ ερ κείμενο·
« ξλθεν σπείρων το σπεραι τν σπόρον ατο...».
μέσως μπροστά μας φαίνεται νας ζωγραφικς πίνακας. νας γεωργς πηγαίνει στ χωράφι του, γι ν τ σπείρει. Διαδικασία δύσκολη κα πάνω π λα πίπονη. σχολία μ τ γ εναι ργο ερ κα σπορά της πιστήμη, πο παιτε γνώση τς γς κα μπειρία γι τν πιτυχία π τν νασχόλησή της. Γι’αὐτ κα συνεχίζοντας Εαγγελιστς Λουκς ναφέρεται μ μφαση κα λεπτομέρειες στ γεγονς τς διαδικασίας· «...κα ν τ σπείρειν ατν μν πεσε παρ τν δόν, κα κατεπατήθη, κα τ πετειν το ορανο κατέφαγεν ατό· κα τερον πεσεν π τν πέτραν, κα φυν ξηράνθη δι τ μ χειν κμάδα· κα τερον πεσεν ν μέσ τν κανθν, κα συμφυεσαι α κανθαι πέπνιξαν ατό...». Τρες συνεχες λοφάνερες περιπτώσεις ποτυχίας το κόπου το σπορέα. Στν τέταρτη περίπτωση μως «... τερον πεσεν ες τν γν τν γαθήν, κα φυν ποίησε καρπν κατονταπλασίονα..».
ξία τς σπορς εναι μεγάλη. νας μόνο μικρς σπόρος μπορε κα κρύβει μέσα του τ δύναμη το μυστηρίου το Θεο πο π μόνος του φέρνει πολλα-πλάσιους καρπούς, γι’αὐτ ξίζει κάθε κόπος κα προσπάθεια.
Σπορέας εναι Χριστός. Σπόρος λόγος το Θεο. Χωράφι ψυχ κάθε νθρώπου. Αώνιος κα μοναδικς γεωργς κα σπορέας τς ψυχς κάθε νθρώπου, Κύριος. Μόνο περιγραφόμενη εκόνα τς Εαγγελικς περικοπς μπορε ν κουμπί-σει σήμερα τὴν ψυχή μας λεύθερα κα βίαστα χωρς νὰ χρειάζονται λλα λόγια γι βαθύτερη ρμηνεία τς παραβολς.
Ἂς δομε σους «... πρς καιρν πιστεύουσι κα ν καιρ πειρασμο φίσταν-ται», φωτογραφίζοντας τσι να τύπο χριστιανν κάθε ποχς κα ἂς προβλημα-τιστομε.
ποχή μας, γαπητοί μου, περισσότερο π κάθε λλη, χαρακτηρίζεται γι τν θρησκευτικό της μοραλισμό. Δηλαδ γι τὴν διαφορία κα περιφρόνιση κάθε ννοιας θείου κα ερο μ πώτερο σκοπ τν ποχριστιανοποίηση τς ζως το νθρώπου. Εναι πίκαιρη πραγματικότητα στάση χριστιανν, ο ποοι «πρς καιρν πιστεύουσι», δηλαδ εκαιριακ κα πιλεκτικ πιστεύουν κα ατ πίστη τους εναι πιφανειακ κα πρόσκαιρη. διάρκειά της ξαντλεται «ν καιρ πειρασμο». Πειρασμο πο δοκιμάζουν τ ρια, τ βάθος, τν ποιότητα κα τς ντοχς ατς τς πίστεως. Πειρασμο πειροι, καθημερινοί. Πειρασμο ρατο κα ἀόρατοι. σχυρο κα μικρότεροι. Μέσα μας κα γύρω μας. Κάποιοι μς πιβάλλονται κα λλους τος κουβαλ ψυχή μας.
Ν γιατ σπορ τς πίστεως εναι τ πι δύσκολο κα μαζ τ πι μεγάλο ργο πο καλλιεργεται στ γ τς ψυχς μας.
Ν γιατ Κύριος πέδειξε ν προσευχόμαστε λέγοντας «...κα μ εσενέγκῃς μς ες πειρασμόν, λλσαι μς π το πονηρο...».
Ο πειρασμο στ ζω κάποτε γίνονται τόσο δυνατοί, πο ξεριζώνουν τν πίστη π μέσα μας κα δν πιτρέπουν στν ερό της σπόρο ν αξηθε κα ν καρποφορήσει.
Ἂς ἀγωνιστομε, δελφοί μου, μ τ χάρη κα τ δύναμη το Θεο ν παραμείνουμε μετακίνητοι στ πίστη μας, καλλιεργῶντας τσι ο διοι τ γ τς ψυχς μας, στε κάθε φορ πο αώνιος Σπορέας σπέρνει τὸ σπόρο του, ν βρε μέσα π τ γκάθια τν πειρασμν κα τν δυσκολιν μας τν γαθ γ τς διαθέσεώς μας, πο θ καρπίσει γι μς κα θ πολλαπλασιάσει γι λους τν λόγο Του. μήν.

.